شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

دیباچه - دینا محمدی: سامان احتشامی نوازنده برجسته‌ پیانو که این روزها در حال آماده سازی یک قطعه موسیقایی  نوستالژیک برای روانه کردن به بازار موسیقی است می گوید: این روز ها بیشتر در حال تدریس موسیقی هستم و این امر بیشتر از ساخت موسیقی برایم امرار و معاش دارد.

سامان احتشامی مدرس و نوازنده پیانو در گفت و گو با دیباچه پیرامون فعالیت های جدید کاری خود گفت:  در حال حاضر قطعه ای را به پایان رساندم که ساز های پیانو و ویلنسل  آن توسط استاد کریم قربانی که از بهترین نوازندگان و اساتید ویلنسل  هستند، نواخته شدندو این قطعه با عنوان " نوستالژی "  اثری از سام جلائی است که در مرحله میکس و مسترینگ است و به زودی منتشر خواهد شد.

درآمد من بیشتر از راه تدریس  تامین می‌شود تا ساخت موسیقی  / ما آثارمان  را در فضای سایت هاي خارجی میگذاریم که گاهی نیز مسدود می‌شود!

وی در ادامه افزود: میکس و مسترینگ قطعه "نوستالژی" توسط محی نیکو انجام گرفته و در کنار آن قطعاتی برای آلبومی با عنوان  "باغ ایران" را دارم که این آلبوم شامل ۸ قطعه بوده  و از ۸ خطه از آهنگ های معروف مناطق ایران زمین همچون گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان  را اجرا  و با ساز هایی چون پیانو، ملودیکا و ساز های ضربی  اجرا کردم که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

سامان احتشامی که هم اکنون مشغول ساخت موسیقی دو  اثر نمایشی است،  پیرامون این سوال که آلبوم در گذشته بیشتر از هویت یک آهنگساز محسوب می‌شده و به جای آلبوم از چه بستری به قطعات موسیقی  می‌توان  هویت بخشید، گفت:  از ۳۰ سال پیش که من زندگی  موسیقایی خود را آغاز کردم و آلبوم  "باغ به باغ" توسط شرکت ماهور منتشر شد، با هزینه شخصی خودم آلبومی را ضبط کردم و شرکت هایی وجود داشتند که این آلبوم ها را خریداری نمودند و بیش از ۱۰۰ هزار نسخه کاسِت منتشر شد و هر دو طرف از نظر مالی بهره می‌بردند  و مبلغی را به ما می‌دادند که ما می‌توانستیم هزینه یکسال مدرسه را بدهیم و یا از طریق آن امرار معاش کنیم و در نهایت درآمد خوبی داشتیم؛ بعدهم که سی دی منتشر شد و کم کم  رایتر ها به میان آمد و  متاسفانه این شرکت ها رخت بربستند و رسما ۹۰درصد از آنها  ورشکست شدند و نتوانستند اثری را تولید کنند.

این نوازنده پیانو تصریح کرد: یکی از دلایل ورشکستگی این بود که کامپیوتر هایی که برای رایت خریداری میشد، دستگاه سی دی پلیر نداشتند  و در خونه  با رسیور و ابزار دیگری موسیقی گوش می‌کنند.

درآمد من بیشتر از راه تدریس  تامین می‌شود تا ساخت موسیقی  / ما آثارمان  را در فضای سایت هاي خارجی میگذاریم که گاهی نیز مسدود می‌شود!

دیگر کسی انتخاب موسیقی نمی‌کند؛ رسما تهیه و تولید آلبوم موسیقی بی‌فایده است، چرا که نمی‌توانیم نسخه فیزیکی آن را داشته باشیم.در محله ها معمولا چندین مغازه سی دی فروشی وجود داشت اما در حال حاضر چنین مغازه هایی وجود ندارند و کار های فرهنگی دیگری رایج شده، به خاطر اینکه هزینه ای که برای چاپ و نشر سی دی انجام می دهند، بازگشت مالی ندارند و  این تولید از بین رفته و به دليل اينکه تحریم هستیم توانایی این را نداریم بانکی که به بانک های جهانی ارتباط داشته باشد را داشته باشیم و به همین دلیل نمی‌توانیم رد و بدل پول انجام دهیم؛ به خاطر همین ما موسیقی هایمان را در فضای سایت هاي حتی خارجی میگذاریم که گاهی نیز مسدود می‌شود  و توان انتشار آن را نداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  اگر یک آهنگی اوج میگیرد و به گوش مردم خوشایند می‌آید،  همین امر سبب  برگزاری کنسرت هایی از سوی هنرمندان میشود و هیچ درآمدی به نظرم موزیسین از آهنگی که میسازد ندارد و برایش تبلیغات خوبی خواهد بود.

من بیش از ۳۰ آلبوم دارم که کاملا اثر شخصی ام محسوب می شود و حدود۵۰۰ آلبوم نیز دارم که نوازندگی آنها برعهده خودم بوده؛ در واقع این آلبوم هایی که به نام من در فضای مجازی مطرح شده باید بگویم که همین نام سامان احتشامی موجب میشود مردم به من اطمینان کنند و به کلاس من بيايند؛واقعیت این است که درآمد زندگی من از تدریس تامین می شود تا ساخت یک اثر موسیقی .

انتهای پیام / 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ناظریان
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
0
0
با سلام امید وارم جناب احتشامی آثار خود را به صورت نت پیانو بزودی چاپ کنند چون ما خیلی منتظر این نتها هستیم بسیار نوازنده و معلم چیره دستی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳